söndag 12 juni 2011

FILM! Lynniga multar!

Var ute på första multepasset igår. Efter kontroll av några säkra ställen så hittade jag ett stim på ca 20 fiskar ca 2 meter från land. Många av fiskarna var 4+ och större. Krälandes bland stenarna och liggandes (Ja...det var inte bekvämt direkt...) försökte jag få multarna att hugga. Trots vattendjup på ca 20 cm och brödbiten precis framför nosen på fisken så vägrade de att äta. Efter 30 min utan minsta intresse från fisken så valde jag att avbryta. Jävla svåra fiskar det där!



Jag filmade som vanligt och har klippt ihop en liten film på hur det ser ut. Som ni ser så ligger jag flera meter från vattenkanten och fisken går precis utanför stenarna där det är ca 20 cm djupt. Ofta såg man hela fiskens rygg över vattenytan!

Filmen nedan är på ca 72mb då jag inte velat gå ner i upplösning eller kvalitet.

Filmen "En multefiskares vardag" finns här (72mb)

1 kommentar:

Erik Thiberg sa...

Tjenna!

Kul att se när du fiskar på film. Kan du inte berätta och visa lite tackel också?

Multe verkar klurigt!