söndag 25 september 2011

Än är multefisket inte över!

Var ute igår och såg ett flertal multar på flera olika ställen. Bland annat en stor som jag uppskattar till 4++ som skall upp idag! All tång och alger är nästan helt borta nu från kusten där jag fiskar så multarna börjar bli lite desperata nu. Ett flertal begagnade brödbitar försvann i ett nafs. Då vinden låg på från helt fel håll så hade jag dock ingen chans att fiska effektivt på dem.

Efter en omgruppering till ett annat ställe så ser jag redan från 100m att det är multe inne även där. Börjar smyga fram men ca 20m från vattenkanten så tittar plötsligt 5 rådjurshuvud upp mellan mig och multarna. Jag tvärnitar och försöker backa men efter några sekunder så rusar de över vattnet och så var de multarna borta. Detta ställe skall dock testas idag också. Förhoppningsvis då utan rådjur!

Inga kommentarer: