torsdag 5 augusti 2010

Lite motion samt ännu ett multepass

Började förmiddagen med att cykla lite moutainbike...det blev ca 3 timmar och 63km vilket kändes rejält i kroppen. Ett gott skratt fick vi dock när vi passerade en av skyltarna i skogen. Efter lite mat så tillbringades eftermiddagen med lite surfning och återhämtning.



Framåt kvällen sög det dock i fisketarmen så grejjerna packades ihop och jag åkte ner till en av våra multeställen. Mörka moln drog dock in och vinden ökade vilket gjorde fisken svår att se. Efter någon timmes vadning i vattnet såg jag äntligen några fiskar som zickzackade i ytan. Försiktigt och mycket sakta vadade jag i rätt position (för kast i medvind) och la spöt i armvecket för att beta kroken med lite bröd. En rejäl multe viker då av mot mig och passerar sakta på ca 2m avstånd från mig under mitt spö! Jag kan lova att jag knappt vågade andas, ännu mindre höja spöt för att kasta ut brödbiten! Därefter vek fiskarna av utåt och det var det sista jag såg av dem...Skit också!

Så nu blir det nya tag i morgon. Förhoppningsvis är fisken kvar och väder och vind är gynnsamma.

Inga kommentarer: