söndag 19 augusti 2012

Gott, nu kan man börja fiska igen!

Läste på nätet att Anders Svanlund fångat en grymt stor multe på 6596g och 80cm. En superfisk! Stort grattis! Både jag och min fiskekompis Micke trodde att 6kg skulle slås snart men inte så fort. Det är mer och mer fiskare som lägger tid på multe och med bättre metoder och andra platser så kommer resultatet. Tror vi kommer få samma utveckling på multefisket som vi just nu har inom VJ-fisket. Man får väga in att historiskt så har det inte fångats eller anmälts speciellt många multar per år. Om man räknar med att ca 20 fiskar anmäls så kanske det fångas max ca 100 fiskar på år. När fler och fler fiskar efter multe med bättre och bättre metoder så kommer detta antal öka och då kommer även rekord slås. Det skulle inte förvåna mig om vi om några år har en multe på ca 85cm som svenskt rekord. Dessa finns, det gäller bara att ta dem (då gärna när de är fullmatade).

Själv har jag haft lite dålig motivation till fisket efter min stora multe och har inte varit ute på speciellt många pass. Dessutom har jobb mm tagit mer tid detta år. Efter en weekend i London så var jag givetvis tvungen att se hur det gick med multarna. Tyvärr vägrade de äta av brödet idag men de var jäkligt långt inne på grundvattnet och bökade runt. Vi observerade dem i någon timme och vet nu vad de gjorde där så nu blir det omgruppering med annan teknik och bete. Skall bli skoj att se om våra idéer fungerar!

I London passade jag på att besöka en av de stora bokhandlare som finns och hade lyckan att hitta en bok om just min systemkamera. Läste den på flyget hem och givetvis testades en mängd inställningar idag. Vilket resultat!!! Bilden nedan är tagen direkt från filmen och är filmad från ca 15-20 meters håll. Jag har bilder där vi nästan kan räkna antalet fjäll längs sidolinjen! Helt sjukt!


Nu blir det sängen för att ta igen några timmars sömn som försvann i London!

Skitfiske!

Inga kommentarer: