fredag 3 augusti 2012

Trögfiskat

Det har blivit några pass i veckan även om motivationen kanske inte varit på topp efter storfisken. Med varannandags-väder så verkar multarna ha lämnat kanterna. Vi har endast sett någon enstaka fisk trots bra yttre förhållanden. Ingen av fiskarna har gått att fiska på eller har inte börjat äta av brödbitarna vi kastat ut.

Idag var det extremt dåligt med synlig fisk. Det var inte förrän en mås flög över vattnet som en av multarna visade sig i ett ljudligt plask. Långt ut i vattnet fanns det sjögräs (ålgräs, se bild) och detta verkade dra till sig multarna. Såg flera stycken som simmade runt därute. Jag försökte verkligen nå ut men allt jag fick var vatten i vadarna...



Tror nog jag skall låta multefisket vila lite tills det blir ett rejält väderomslag. Kanske detta sätter fart på fisken igen?

Slutligen vill jag tacka för alla gratulationer både här i bloggen och via telefon/mail! Nu kämpar vi vidare mot nästa mål dvs 6kg som är det danska rekordet. Min multe var längre (80cm mot 77cm) men lite mindre i omkrets (44cm mot 47cm). Kan man få en uppåt/över 80cm fullmatad så väger denna klart över 6kg. Sådana finns. Nu gäller det bara att ta dem...

Inga kommentarer: