måndag 1 augusti 2011

En multe per dag gör fiskeberra glad!


Var givetvis ute i det fina vädret idag och fiskade multe. Men idag satt det långt inne! Lågt vatten gjorde det svårfiskat och med solen i ryggen så skyggade multarna direkt man bara visade sig. Det räckte att man stack upp huvudet så försvann multar som var 50m ut. Fiske sen eftermiddag/kväll är inte lätt då solen står lågt.

I princip hade jag givit upp men då jag passerade en vik så började plötsligt ett stort stim multar att cirkulera i närheten. Det var bara att plocka upp grejerna igen och börja meta. Givetvis var multarna några meter längre ut än man kunde kasta men efter att väntat ca 30 min så lyckades jag kroka första som var framme och nosade på brödbiten. Efter en kort intensiv kamp så håvade jag fisken och returnerade den direkt. Den var ungefär i samma storlek som vanligt, ca 60cm och ca 3kg.

Det var mycket multe i området så det blir nog fler pass i veckan om vädret håller i sig. Dessutom har jag lite film att klippa framöver men det får vi ta när man inte kan fiska!

Skitfiske på er!

Inga kommentarer: