lördag 27 augusti 2011

Skitväder men såg multe ändå

Enligt väderprognoserna så skulle vädret stabiliseras under eftermiddagen och vinden vända mot sydväst...visst...Kom regn och åska med ca 1 timmes mellanrum och det blåste NV hela tiden så det var bara att ge upp. Fiskade ändå mellan 15:30 och 18:30. Fisken stod verkligen och tryckte. Gick på flera stycken som knappt såg mig i det smutsiga och blåsiga vattnet. Flera stora virvlar några meter från en var det enda man fick se.

Då det var fruktansvärt högt vatten med rejäla vågor så drog jag mig in i grundare, lite mer skyddade vikar och plötsligt så fick jag se en och annan fena som avslöjade att det fanns multe inne. Lyckades dock inte komma nära någon då de var uppe för sällan. Ofta såg man en fisk och sen inget mer förrän 10 min senare och då givetvis på annan plats. Men jag såg iaf ett 10-tal multar!

Verkar dock som om multen de sista passen föredragit lite mer skyddade och grunda vikar där vattnet troligtvis är varmare. Nu blir det jobb i några dagar och sen nya försök. Än ger vi inte upp årets multesäsong!

Inga kommentarer: